קמפוס הכדורשת

השותפים שלנו

קורס מאמני/ות כדורשת - המכללה האקדמית בויינגייט

קורס מאמני/ת כדורשת - הכשרת מאמנים בכדורשת בשיתוף המכללה האקדמית בוינגייט עם צוות מאמנים ומרצים מהטובים בארץ בראשם המנהל המקצועי והמאמן הראשי יוני אלמוג.

הקורס (נפתח בד"כ באוקטובר ומסתיים באפריל), מיועד לשחקניות כדורשת בכל הרמות, מורים לחנ"ג, מאמנים ומאמנות מענפי ספורט אחרים, ספורטאים וספורטאיות מענפי ספורט הכדור. היקף הקורס - 120 שעות. לקריאה נוספת

קורס מדריכי כדורשת - מיועד לסטודנטים וסטודנטיות ,במכללה האקדמית וינגייט- בשנים ג' או ד'

קורס מאמנים בכירים בכדורשת - מיועד לבוגרי קורס מאמנים בכדורשת בעלי ניסיון אימון.

קורס מדריכי כדורשת בצה"ל - קורס מדריכים המיועד למדאג"ים, בסיום ההכשרה הם יהיו רשאים לאמן ביחידות צה"ל השונות.

קורס מדריכי כדורשת הליגה לידידות - הכשרת כוח אדם ייעודי לליגה לידידות המחייבת גישה שונה למשחק ולשחקניות.

יהונתן (יוני) אלמוג שחקן כדורעף וכדורסל לשעבר, מאמן ומנהל מקצועי של מועדון הכדורעף בהוד השרון מזה 30 שנה, במשך 10 שנים שימש גם כיו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורעף בישראל. מאמן כדורשת מזה 10 שנים, מאז הקמת ליגת הכדורשת עוסק בהדרכה ואימון של קבוצות שונות בכל הליגות כמו כן עוסק בהדרכה ואימון בענפי ספורט נוספים מזה שנים רבות.

מזה שנים מעביר קורסי מאמנים ומדריכים של איגוד הכדורשת במכללה האקדמית בוינגייט ובשלוחות של המכללה בכל הארץ, בצה"ל ובחו"ל.

קורסי שיפוט ורישום

הליגות השונות בחסות האיגוד ידועות באחידות ברמת השיפוט הגבוהה, ובשירותי המזכירות והרישום. קורס רשמים וקורס שופטים נועדו להכשיר שופטים ורשמים ולהקנות תעודה מקצועית.

האיגוד מעסיק (בתשלום) בליגות השונות את מרבית בוגריו על פי בחירתם.
הקורסים מועברים על ידי מדריכים מובילים בתחומם, ובראשם מר שלמה ברוטמן, הרכז המקצועי של הליגה הארצית, שופט כדורעף בינלאומי.
ההשתתפות בהשתלמויות מחייבת הרשמה מראש והגעה לכל המפגשים.

קורס שופטים נועד לגילאי 21 ומעלה (בתשלום סמלי). קורס שופטים מורכב משני חלקים- חלק תאורטי ופרקטיקום. בסיום שני חלקי הקורס בהצלחה מקנה תעודת שופט. המצטיינים מועסקים בשכר על ידי האיגוד, ומשובצים על פי נוחיותם. למועד הקורס הקרוב שלחו מייל ולקבלת פרטים נוספים לשלמה ברוטמן המנהל המקצועי shlomo@icf-sport.com

קורס רשמים - לגילאי 16 ומעלה (ללא תשלום). בני נוער בגיל המתאים מוזמנים לעבור קורס רשמי כדורשת. ידע בסיסי בכדורעף מקנה יתרון אך לא הכרחי. הנערים/ות משובצים בתום הקורס במשחקים השונים בקרבת מקום מגוריהם, והם מקבלים שכר עבור עבודתם. רכזת הרשמים - ליאת שומכר לוי.

ימי עיון

איגוד הכדורשת הישראלי יוזם ימי עיון בנושאים הקשורים לספורט נשים ונערות בכלל, ומשחק הכדורשת בפרט. מטרתם היא העשרת ארגז הכלים של כל העוסקים במלאכה.

יום העיון המרכזי - מתקיים בדרך כלל במכללת וינגייט, ונערך אחת לשנה. המפגש כולל הרצאות במגוון נושאים הקשורים לפיזיולוגיה של הספורט, פסיכולוגיה של הספורט, מניעת פציעות ועוד. בחלק מעשי ניתן דגש על משחק הכדורשת על כל מרכיביו. ימי העיון מאורגנים בעזרת טובי המרצים, ופתוחים לקהל הרחב, לשחקניות כדורשת, מאמנים, מורים לחינוך גופני, ולכל אוהבי משחקי הכדור.

ערבי עיון חוקה -  בתחילת כל עונה מקיים האיגוד ערבי עיון נוספים, הנוגעים לחוקה. ערבי עיון אלו משמעותיים במיוחד עבור קבוצות חדשות שמצטרפות לליגות השונות, ומעוניינות לעמוד על דקויות של החוקה. לנוחיות השחקניות ערבים אלו מתקיימים במוקדים שונים.

מחקרים אקדמיים

החל מאוגוסט 2014 - קבוצות האיגוד משתתפות במחקר מדעי פורץ דרך עם המכללה האקדמית וינגייט. המחקר בראשותה של ד"ר שרון צוק יחד עם ד"ר יואב מקל - ראש בית הספר לחינוך, וחוקרים נוספים הוא ראשון מסוגו בעולם.

החל מ- 2015 ועד היום - מחקר של דוקטורנטית לליב אגוזי, מהפקולטה לניהול באוניברסיטת חיפה שבוחנת דרכים אפקטיביות לניהול התחרות בין חברות הצוות - במשחק הכדורשת. קבוצות רבות שותפות למחקר זה. לקריאת התקציר.

החל מקיץ 2016- מחקר מקיף של ד"ר צ'ציק וצוות חוקרים בראשותה של ד"ר שרון צוק- הנוגע לפציעות אופייניות בענף הכדורשת, מניעה ואיפיון.

פלאייר פרסום קורס שופטים
פלאייר פרסום קורס מאמנים
דילוג לתוכן